Kas Yra Scrum?

Paprastai tariant, Scrum yra produktų kūrimo sistema, kurioje taikomi įvairūs procesai ir technikos. Tai vienas iš populiariausių Agile projektų valdymo metodų, aprašančių konkrečias roles ir taisykles, kuriomis vadovaujantis vykdomi projektai.

Scrum remiasi empirizmo teorija, teigiančia, kad priimant sprendimus, yra pasikliaujama žiniomis, o žinios ateina iš patirties.

Scrum procesai valdomi skaidriai – visi veiklos aspektai yra atviri ir matomi, tikrinamas darbo progresas, jei reikia, atliekamos korekcijos.

Scrum komandą sudaro:

  • Profesionalai, atliekantys darbą;
  • Produkto šeimininkas (product owner), atsakingas už maksimalią komandos atliekamo darbo vertę;
  • Scrum meistras (Scrum master) – komandos pagalbininkas, prižiūrintis Scrum teorijos, praktikos ir taisyklių laikymąsi.

Rekomenduojamas komandos dydis – iki dešimties žmonių, kad būtų užtikrintas tvarus ir patogus bendradarbiavimas.

Siekiant reguliarumo ir mažinant neapibrėžtų veiksmų vyravimą, Scrum darbas organizuojamas ribotos trukmės įvykiais – sprintais, padedančiais efektyviau atlikti numatytus darbus.

Sprinto eiga:

  • Naujo sprinto pradžioje, produkto šeimininkas paskiria užduotis, iš kurių kolektyvas pasirenka svarbiausias ir nusistato preliminarią jų trukmę. Laiko planavimas leidžia įvertinti savo galimybes ir efektyviai atlikti darbus. Tam, kad kolektyvas suprastų procesą ir jo laikytųsi, Scrum meistras prižiūri darbo eigą.
  • Prasidėjus sprintui, vykdomi kasdieniai susirinkimai, kuriuose komandos nariai pristato atliktus darbus bei iškilusias problemas. Tai padeda palengvinti ir paspartinti jų sprendimą, neišklystant iš nusistatytų laiko rėmų.
  • Sprintui einant į pabaigą, atlikti darbai pristatomi klientui. Pristatymas vyksta apžvalgos susirinkimo metu, dalyvaujant keliems komandos nariams bei produkto savininkui. Šio susirinkimo tikslas – ne tik parodyti progresą, bet ir gauti kliento atsiliepimus bei įvertinimus, į kuriuos atsižvelgdama komanda gali koreguoti savo darbų planą, prisitaikyti prie pakitusių rinkos poreikių.
  • Kiekvienas sprintas uždaromas apžvalgos susirinkimo metu, skirtu aptarti nuveiktą komandos darbą ir galimus patobulinimus ateityje.

Scrum projektai tęsiasi pasikartojančių sprintų principu tol, kol yra patenkinami visi kliento poreikiai (user stories) arba, esant ribotam laikui, tol, kol sukuriamas pakankamą vertę klientui teikiantis produktas.

Svarbiausi Scrum aspektai, suteikiantys naudą vartotojui:

  • Lankstumas – projekto skaidymas į dalinius projektus (sprintus), leidžiantis reaguoti į rinkos pasikeitimus bei naujas idėjas;
  • Kolektyvinės dvasios palaikymas – dirbant nedidelėje grupėje lengviau diskutuoti ir spręsti problemas;
  • Skaidrumas – visi projekto dalyviai turi prieigą prie darbų sąrašų, diagramų bei vertinimų.
  • Reguliarumas – pastoviai gaunami ir tikrinami tarpiniai rezultatai.

 

 

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos