Kaip įdiegti Scrum savo įmonėje?

Scrum – projektų valdymui ir produktų kūrimui naudojama sistema. Pirminė Scrum paskirtis buvo palengvinti programinės įrangos kūrimo procesus, tačiau šiuo metu, sistema plačiai naudojama ir kitose srityse. Iš pirmo žvilgsnio, gali pasirodyti, kad Scrum pritaikymas kitų veiklų sritims kelia nemažai problemų, tačiau, iš tiesų, Scrum naudojimas gana paprastas. Didžiausiu iššūkiu tampa ne eksploatacija, o įdiegimas, kuomet tradicinį projektų valdymą propagavusi įmonė pradeda dirbti naujų metodų principu.

Ar įmonės perėjimas prie Scrum metodo taikymo savo darbe bus sėkmingas, didžiąją dalimi priklauso nuo to, kokia yra įmonės struktūra. Mažą bendruomenę, kurioje vyrauja tvarūs tarpusavio santykiai, suvaldyti bus gana lengva, kai tuo tarpu, daugybę filialų turinčią milžinę – pakankamai didelis iššūkis.

Kol komanda įpras organizuoti savo darbą pagal Scrum metodiką, rekomenduojama veikti koncentruotai, vienoje grupėje, be papildomų pogrupių. Tai neleis komandai blaškytis ir padės koncentruotis ties atliekamu darbu visu pajėgumu. Pradžioje gali iškilti nemažai nesklandumų, todėl vertėtų rinktis mažos rizikos projektus.

Scrum metodikos diegimas įmonėje pareikalaus tam tikrų pertvarkymų, tokių kaip pareigybių bei darbo pobūdžio pakeitimai, naujų atsakomybių prisiėmimas ir senųjų pamiršimas. Siekiant sklandaus Scrum technikos įgyvendinimo, svarbu neskubėti ir stengtis suprasti Scrum taisykles. Tai padaryti padės septyni žingsniai sėkmingo Scrum naudojimo link.

Pirmas žingsnis – išsiaiškinti detales apie būsimą projektą ir išnagrinėti kliento poreikius. Šį darbą Scrum metodikoje atlieka Produkto Šeimininkas, kuriuo dažniausiai tampa žmogus,   gebantis prisiimti atsakomybę ir stropiai ją vykdyti. Produkto šeimininkas yra vienintelis asmuo, atsakingas už produkto užduočių sąrašą – ką, kada ir kam reikia padaryti, todėl jis turi pasirūpinti, kad produkto užduočių sąrašas visada būtų paruoštas, patalpintas matomoje vietoje ir visiems prieinamas.

Antras žingsnis – išsirinkti Scrum Meistrą. Tai daryti reiktų labai atsakingai, nes šis žmogus lydės komandą kiekviename žingsnyje, mokys teisingai taikyti Scrum metodiką ir padės spręsti nesklandumus. Scrum Meistro tikslas – užtikrinti komandos darbo našumą, pakreipiant komandą reikiama linkme ir padedant teisingai pasiskirstyti darbo krūvį. Scrum Meistrą galima traktuoti kaip laivo kapitoną, sujungiantį komandą, kurios kiekvieno nario užduotis yra nepriekaištingai atlikti savo darbą, kai, tuo tarpu, Scrum Meistro – fokusuotis ties projekto visuma.

Trečias žingsnis – paruošti užduočių sąrašą. Šį darbą padaro Produkto Šeimininkas, kuris paskirsto užduotis prioritetų tvarka, tam, kad komanda pirmiausia atliktų svarbiausius darbus ir tik tada pereitų prie mažiau svarbių. Užduočių sąrašas Scrum metodikoje yra pateikiamas istorijų pagrindu – trumpais aprašymais, papasakotais per kliento perspektyvą. Tarkim “aš noriu, kad mygtukai A ir B atliktų funkciją C”. Tuomet programuotojai – komandos nariai – atliekantys užduotis, imasi šio noro įgyvendinimo.

Ketvirtas žingsnis – suplanuoti įvykį (sprintą) ir jį įgyvendinti. Scrum metodikoje, projektas skaidomas į įvykius, leidžiančius atlikti darbus dalimis. Projekto planavimui skirto susitikimo metu, Produkto Šeimininkas pristato užduotis ir kartu su komandos nariais aptaria pirmojo įvykio eigą. Scrum metodikoje susitikimai yra kasdienis reiškinys, padedantis išlaikyti tvarų komandinį darbą ir efektyviai valdyti projektą. Kasdienių susitikimų metu aptariama kas buvo nuveikta iki šiol, identifikuojami ateinančios dienos darbai bei pristatomi iškilę nesklandumai ir ieškomi būdai jiems išspręsti.

Penktas žingsnis – peržiūrėti įgyvendintą įvykį (sprintą). Šiame etape dalyvauja ne tik Produkto Šeimininkas, Scrum Meistras ir komanda, bet ir klientai. Peržiūros metu pristatomi nuveikti darbai, aptariami pasiekimai ir įvertinama pažanga. Čia svarbiausia – kliento poreikių įgyvendinimas.

Šeštas žingsnis – testuoti bandomąją projekto versiją. Kadangi dalis darbų jau baigti ir projektas įgavęs pagreitį, laikas praktiniam patikrinimui. Šiame žingsnyje akivaizdžiai matomas progresas ir galima objektyviai įvertinti darbo rezultatus.

Septintas žingsnis – įvykių retrospektyva. Paskutinis projekto vystymo etapas, kurio metu, Produkto Šeimininkas, Scrum Meistras ir komanda aptaria kaip galėtų pagerinti savo darbą. Tai padaryti padeda “pradėti – baigti – tęsti” metodas. Kiekvienas Scrum komandos narys pasidalina savo įžvalgomis ką naujo būtų galima įnešti, kad darbas vyktų sklandžiau, ką reiktų baigti daryti, kad būtų išvengta nesklandumų ir kokios technikos vertos tęstinio naudojimo naujuose projektuose.

Scrum sistemos paskirtis – užtikrinti, kad darbo procesas veiktų sklandžiai, kad darbo laikas būtų išnaudojamas efektyviai ir, kad kliento poreikiai būtų išpildyti maksimaliai kaip tik įmanoma. Taigi, kodėl įmonėms verta taikyti Scrum savo kasdienybėje? Todėl, kad šis metodas padeda pamatyti, patikrinti bei pritaikyti geriausius sprendimus, ugdo komandinę dvasią ir skatina nuolat peržiūrėti savo veiklos rezultatus, mokytis iš klaidų ir tobulėti.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Popo.lt tinklaraščiai. Hosting powered by   serverių hostingas - Hostex
Eiti prie įrankių juostos