Šiomis dienomis, įmonės, vystančios naujus produktus, gali rinktis iš plataus Agile produktų kūrimo metodų asortimento, tačiau populiariausiųjų viršūnėse karaliauja Scrum ir Kanban.
Pastarasis metodas sukurtas Japonijoje, tarptautinės korporacijos Toyota, dėka. Kanban naudoja vizualinius įrankius, nurodančius ką gaminti, kiek gaminti ir kada gaminti. Sistema veikia skaitmeninės lentos pagrindu, kurioje naudojamos užduočių kortelės keliauja nuo pradinės stadijos iki užduoties įvykdymo. Paprasta ir patogi lentos vizualizacija leidžia nepasimesti informacijos sraute ir lengvai bendradarbiauti su kolegomis.
Kanban metodas vadovaujasi komandos nusistatytais laiko limitais, skirtais sklandžiam užduočių vykdymui. Siekiant užtikrinti nuoseklumą, sistema riboja vienu metu atliekamų užduočių skaičių, o tai leidžia komandai susikoncentruoti ties esamais darbais ir tik pilnai juos pabaigus, pereiti prie naujų. Tokiu būdu yra garantuojamas užduočių atlikimas prioritetų tvarka.
Kanban privalumai:
- Atsakingas požiūris į pokyčius
- Efektyvus veiklos, neturinčios pridėtinės vertės, šalinimas
- Nuolatinė ir nenutrūkstama komunikacija su klientu
- Aukštas koncentracijos ties dabartinėmis užduotimis lygis
- Paprastas naudojimas bei patogus laiko planavimas pagal individualius poreikius ir galimybes
Tiek Kanban, tiek Scrum vadovaujasi panašiais principais. Abu metodai grįsti bendradarbiavimu ir saviorganizacija bei siekia efektyvaus darbo proceso, tačiau, turi ir šiek tiek skirtumų.
Kiekviena darbo komanda yra unikali, turinti individualius poreikius bei vykdanti skirtingos specifikos projektus, todėl, renkantis metodą, patartina atsižvelgti į asmeninius komandos pageidavimus, vidinę politiką ir vykdomų projektų charakteristiką.